Yrityksen toimintaympäristö ja sen muuttuminen. Oman tiimin rooli ja tehtävät – tiimin tehtävät ja vaatimukset. Oma rooli ja esihenkilön tehtävät – oman tontin rakennuspalikat ja osaamisvaatimukset. Arviointia ja kehittämistarpeiden tunnistaminen. Kehittämisprojektin käynnistäminen.
Fiksut prosessit kannattavan ja asiakaslähtöisen toiminnan perustana, arjen lean-ajattelu onnistumista tukemassa.
Esihenkilö työntekijän onnistumisen ja kehittymisen tukijana.
Perehdyttäminen, ohjaaminen, tukeminen, palautteen antaminen, puuttuminen.
Vuorovaikutusosaaminen, one-to-one-keskustelut, valmentava ja kannustava ote.
Yhdessä kehittäminen, jatkuva oppiminen, yhdessä onnistuminen, erilaisuuden voima.
Työsuhdelainsäädännön ja työehtosopimusten tuntemisesta tukea esihenkilön onnistumiseen.
Esihenkilön taloustaidot kannattavan liiketoiminnan ytimessä.
Kokonaisvaltainen markkinointiajattelu, koko joukkue myynnin ja markkinoinnin tukena ja tehtäviä toteuttamassa. Asiakaspalvelun ja asiakassuhteiden kehittäminen.
Sanna Leppänen, toimitusjohtaja, KTM, AmO, HHJ, Suomen Toimitusjohtajakoulu Oy
Lasse Kukkonen, valmentaja, KukkoLasse Oy
Virpi Hyppönen, kehitysjohtaja, KTM, Suomen Toimitusjohtajakoulu Oy
Reima Raappana, asianajaja, partner, Lexia Asianajotoimisto Oy, Oulu