Strategia ja liiketoiminta

Liiketoiminnan tulevaisuus, kehittäminen ja kasvu

Yrittäjästä kasvun johtajaksi kasvaminen on valinta. Se avaa yrittäjälle uuden näkökulman omaan tekemiseen ja yrityksen tulevaisuuteen. Mitä se tarkoittaa?

Suomi tarvitsee lisää kasvavia yrityksiä

Olemme pk-yritysten kumppani kasvun esteiden raivaamisessa ja kasvun lasikattojen puhkomisessa.

Strategia-sana maistuu joskus kankealta. Me lähdemme aina kuitenkin sitkeästi liikkeelle kokonaisuudesta. Strategia ei tarkoita lukkoon lyötyjä joustamattomia päätöksiä, vaan yrityksessä tehtyjä perusteltuja päätöksiä: mitä, kenelle, miksi, miten? Tj-koulu on strategiakoulu. Etenemisen tavoitteet ja arjen prioriteetit selkeytyvät.

Ohjelmamme aikana kääntyy usein lehti yrityksen historiassa. Kehittämisen ja kasvun vire löytyy ja vahvistuu. Siirtyminen yrittäjävaiheesta yrityksen laajentumisen vaiheeseen etenee. Työnjako yrityksessä muuttuu, kun yrittäjä oivaltaa oman ajankäytön priorisoinnin uudella tavalla. Yrityksen tulevaisuuden eteen uhrattu aika on tärkeää työtä. Vastuuta ja selkeitä tehtäväalueita on delegoitava jo muillekin. Yrityksen kokonaisuus hahmottuu prosesseina, jotka tukevat toisiaan.

Tällä hetkellä kymmenissä ohjelmissamme ympäri Suomea tehdään huikeita askelia satojen yritysten liiketoiminnan ja johtamisen kehittämisessä. Strategia hioutuu, prosessit selkiytyvät, työnjako tarkentuu, myynnin toimintamalli täsmentyy, raportointi hioutuu, esihenkilötyö kehittyy, tuottavuus paranee jne. Samalla energiaa vapautuu jatkuvaan uudistumiseen ja asiakkaiden parempaan palveluun.

Kehittämisrutistus on jokaisen yrityksen itsensä näköinen. Toimenpiteiden painotukset ja priorisointi vaihtelevat. Ja etenemistä ei estä mikään, kun kasvun ja kehittämisen innostus on saatu vauhtiin.

Yritysvalmennus juuri teidän tarpeisiinne

Buustia koko yritykselle tai henkilökohtaisesti?