Yritysjärjestelyt, yrityskauppa ja sukupolvenvaihdos pk-yrityksissä, Vantaa/Etä

Yritysjärjestelyt, yrityskauppa ja sukupolvenvaihdos pk-yrityksessä, Vantaa/Etävalmennus

1490 € + alv

Koulutuksen kesto n. 18kk
Koulutuspäiviä 6
Valmennus alkaa 27.11.2024
Vantaa/Etävalmennus

Ilmoittaudu mukaan!

Tutustuminen ja ryhmäytyminen. Omistajastrategia = Omistajan tahto. Osakekauppa ja liiketoimintakauppa. Sukupolvenvaihdoksen toteutustavat: osittain vastikkeellinen kauppa, lahja ja lahjanluonteinen kauppa. Suunnattu osakeanti: avainhenkilöiden sitouttaminen, verotus. Verotus eri vaihtoehdoissa.

Due Diligencen (yrityksen tarkastaminen ja taustojen selvittäminen) ennen yrityskauppaa. Sopimukset kuntoon. Yrityskauppaan liittyvät riskit myyjän ja ostajan näkökulmasta.

Yrityksen kauppahinnan muodostumiseen vaikuttavat tekijät. Kauppahintaan ja verotukseen vaikuttamisen vaihtoehdot. Erilaiset yrityksen nykyisen ja tulevan arvonmäärityksen menetelmät.

Yritysjärjestelyt ennen yrityskauppoja tai sukupolvenvaihdosta. Veroneutraalit yritysjärjestelyt.

Yritysjärjestelyjen veroriskit; case-tapauksia. Peitelty osingonjako. Yritysjärjestelyiden rahoitus; oman ja vieraan pääoman ehtoiset rahoitusmuodot. Investointi- ja rahoituslaskelmat.

Liiketoimintasuunnitelman toteuttaminen yhteistyössä henkilöstön kanssa. Omistajan tahtotila ja yhtiön tulevaisuuden visio. Muutosjohtaminen. Erilaisten yrityskulttuurien kohtaaminen.

Valmennuksen kouluttajat ja asiantuntijat

• Sanna Leppänen, toimitusjohtaja, KTM, HHJ, AmO, Suomen Toimitusjohtajakoulu Oy
    • Reima Raappana, asianajaja, partner, Lexia Oy
    • Virpi Hyppönen, kehitysjohtaja, KTM, Suomen Toimitusjohtajakoulu Oy

Valmennuksen yhteyshenkilö

Tuomo Ylikotila

Asiakkuuspäällikkö
    tuomo.ylikotila@tjkoulu.fi

Toimitusjohtajakoulu – valmennusta ja koulutusta jo 30 vuoden ajan

Toimitusjohtajakoulu on valmentanut ja kouluttanut 30 vuoden aikana noin 8000 pk-yritysten menestymisestä vastuussa olevaa ihmistä. Toimitusjohtajakoulun valmennusten ytimessä ovat yrityksen kehittyminen ja johtajana kasvaminen. Valmennuspäivien palautteiden keskiarvo on 4,6 (asteikko 1-5) ja nettosuositteluindeksi 77.

Asiakkaat arvostavat erityisesti koulutustemme hyödyllisyyttä sekä kouluttajiemme yrityselämän tuntemusta. Valmennnuspaikkakuntiamme on mm. Oulu, Jyväskylä, Tampere, Lahti, Seinäjoki, Helsinki, Rovaniemi.

Tule mukaan!