Vahva tuki liiketoiminnan kasvattamiseen

Lastensuojeluyksikkö Vaahteranmäki

Olen saanut Tj-koulusta vahvan tuen liiketoiminnan mukana kasvamiseen
- Pasi Talvitie

"Minä lähdin Tj-kouluun hakemaan valmennusta, jossa yhdistyy liiketoiminnan ja ihmisten johtamisen näkökulma. Ensimmäisen pitkän ohjelman aikana sain hyvän kokonaiskäsityksen vastuullani olevasta liiketoiminnasta ja sain hyviä eväitä tulevaisuuden suunnitteluun. Kasvuun johtamisen ohjelmaan lähdin hakemaan tukea tavoitteellisesti etenevän yrityksen johtamiseen, ettei mihinkään jäisi mustia aukkoja.

Tykkään siitä, että Tj-koulu on liikkeellä toimialoista riippumattomasti. Eri alojen ihmisten kanssa on pakko ravistella omalla alalla kehittyneitä, joskus vinoutuneita käsityksiä. Myös sote-alan yrityksissä ja työpaikoissa tarvitaan ammattitaitoista johtamista. Se näkyy työnantajan, työntekijän ja asiakkaiden tyytyväisyytenä.

Uusien yksiköiden pystyttäminen ja palveluiden jatkuva kehittäminen vaativat sote-alan ihmisiltä uusia taitoja. Esimerkiksi kokonaisuuden suunnittelu, organisointi, budjetointi ja markkinointi ovat monelle sote-alan taitajalle uusia aluevaltauksia.

Esimiestyö alkaa rekrytoinnista. Olen oppinut, että hallittu kasvu tarkoittaa mm. paneutumista rekrytointiin, johtamiseen ja esimiestyöhön. Suunnitelmallinen toiminta vähentää sähläämistä ja tekemisten parsimista. Meillä se tarkoittaa, että arjessa jää enemmän aikaa lapselle.

Olen saanut Tj-koulusta vahvan tuen liiketoiminnan mukana kasvamiseen.”