Viestintätoimisto Tulus sai Tj-koulun valmennuksesta lisävauhtia kannattavaan liiketoimintaansa

Viestintätoimisto Tulus

"Valmennukset olivat hyvinkin käytännönläheisiä ja kouluttajat asiansa tuntevia ammattilaisia"
- Liisa Oksanen

Toimitusjohtajakoulun toteuttamat johtamis-, strategia- ja esihenkilövalmennukset tarjosivat viestintätoimisto Tulukselle konkreettisia työkaluja liiketoiminnan ja työyhteisön kehittämiseen muutosvaiheessa.

Tulus Oy on Tampereella, Helsingissä ja Lahdessa toimiva viestintätoimisto, joka tarjoaa asiakkailleen viestinnän strategista suunnittelua ja vaikuttavia ratkaisuja liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Jo 30 vuotta toiminut yritys tunnetaan luotettavana ja laadukkaana kumppanina, mistä kertovat pitkät asiakassuhteet erityisesti teollisuusyritysten kanssa. Kasvupolullaan tasaisen varmasti edenneelle Tulukselle on myös aina ollut tärkeää liiketoiminnan kannattavuus.

Valmennusta toimitusjohtajan rooliin

Tuluksen yhteistyö Toimitusjohtajakoulun kanssa alkoi syksyllä 2019, kun liiketoimintajohtajan tehtävästä toimitusjohtajaksi siirtyvä Liisa Oksanen etsi itselleen sopivaa johtamisen, liiketoiminnan kehittämisen ja kasvun koulutusta. Toimitusjohtajana Liisa aloitti vuoden 2020 alussa.

”Uutena toimitusjohtajana halusin pitää Tuluksen tutulla kasvun ja kannattavuuden raiteella. Samaan aikaan halusin tuoda yritykseemme myös uusia toimintatapoja ja uudenlaista meininkiä, jonka avulla voisimme hyödyntää monipuolisesti yrityksessämme olevaa osaamista ja tarjota asiakkaille aiempaakin parempaa palvelua”, Liisa kertoo.

Toimitusjohtajakoulun Kasvuun johtaminen -koulutus osui sopivasti tarpeisiin ja myös valmennuksen aikataulu natsasi hyvin yhteen. Valmennus käsitti 10 ryhmäkoulutuspäivää, jotka toteutettiin kaksipäiväisinä koulutusjaksoina. Niiden kerrottiin tarjoavan työkaluja suunnitelmalliseen kehittämistyöhön ja kasvun johtamiseen liiketoiminnan eri osa-alueilla.

”Juuri tätä valmennus oikeasti tekikin. Itselleni tärkein anti olivat konkreettiset ja helposti käytäntöön vietävät työkalut ja toimintamallit. Samalla sain paljon oppia myös niiltä liiketoiminnan osa-alueilta, jotka eivät vielä olleet niin tuttuja,” Liisa toteaa.

”Myös itse koulutuspäivät olivat monella tapaa antoisia, kun oli oikeasti aikaa syventyä asioihin. Kävin monia mielenkiintoisia keskusteluja muiden osallistujien kanssa, ja niiden kautta opimme paljon toisiltamme ja toistemme liiketoiminnasta.”

Strategia- ja esimiesvalmennus tuki toteutusta

Kasvuvalmennuksen lisäksi Toimitusjohtajakoulu tarjosi Tulukselle myös yrityskohtaista strategia- ja esimiesvalmennusta. Liisan valitsemien aiheiden pohjalta Toimitusjohtajakoulu valitsi sopivat konsultit kuhunkin valmennussessioon, oli kyse sitten myynnin ja asiakkuudenhoidon, palveluiden tai työyhteisön kehittämisestä.

”Valmennukset olivat hyvinkin käytännönläheisiä ja kouluttajat asiansa tuntevia ammattilaisia”, kertoo Tuluksen projektipäällikkö ja viestintäasiantuntija Janne Suokas. ”Valmennukset auttoivat kehittämään omaa ajatteluani itselleni siinä vaiheessa uutta johtoryhmätyöskentelyä varten. Meille tiiminvetäjille suunnattu valmennus oli myös hyödyllinen ja valaiseva, sillä se auttoi muun muassa tunnistamaan omia vahvuuksia ja heikkouksia.”

Tuluksessa yhteistyö Toimitusjohtajakoulun kanssa on koettu helpoksi ja luontevaksi: ei konsulttijargonia, vaan konkretiaa, sparrailua ja tukea oikeasti olennaisiin asioihin.

”Toimitusjohtajakoulun valmennukset ovat tukeneet matkaamme kasvun polulla ja auttaneet tuomaan sille uutta draivia ja suuntaa. Suosittelen Toimitusjohtajakoulua kumppaniksi kaikille, jotka kaipaavat uusia näkemyksiä ja toimintatapoja tai vahvistusta johonkin johtamisen tai liiketoiminnan osa-alueeseen,” Liisa Oksanen summaa.

Tutustu alkaviin koulutuksiimme ->

Lue lisää asiakaskokemuksiamme ->