Lauri Haapanen

Lauri Haapanen

Lauri on käynyt käytännön kansainvälistymiskoulun kasvavissa teknologiayrityksissä. Miehen roolina on ollut kansainvälisestä tuotekehityksestä, markkinoinnista ja myynnistä sekä yritysten koko operatiivisesta johtamisesta vastaaminen (CEO). Mukanaolo yritysten alkumetreiltä pörssilistaukseen tai ulkomaille myyntiin saakka on kerryttänyt Laurille arvokasta kokemusta. Nyt kokemuksesta voivat hyötyä myös Tj-koulun asiakkaat.

Päätyökseen Lauri opettaa nykyään kansainvälistä liiketoimintaa Oulun yliopistossa. Kokeneen kollegajoukkonsa kanssa Lauri on päätynyt myös konsultoimaan kansainvälistyviä pk-yrityksiä. Osaamisen pohjalta on syntynyt puoliakateeminen yritys Quum International Oy, jonka päätuote on Quum-analyysi. Sen avulla selvitetään yrityksen edellytykset kansainvälisillä markkinoilla kasvamiseen. Jo kymmenet Tj-koulun asiakkaat ovat saaneet apua etenemiseensä Quum-analyysistä.

Muutama vuosi sitten Lauri paketoi väitöskirjaansa käytännön kokemuksensa, kertyneen näkemyksensä sekä laajan akateemisen perehtymisensä. Laurille on tärkeää saada jakaa eteenpäin kokemustaan ja oppejaan. Niiden joukossa on myös tehtyjä virheitä, joita kenenkään ei kannata tehdä uudelleen.

lauri.haapanen(at)oulu.fi