Eteläsuomalainen asiakkaamme kertoi olevansa myyjä, vaikka on 60 henkilöä työllistävän yrityksen toimitusjohtaja. Onko koko mies vaiko vain yrityksen roolijako seonnut?
Future CEO 2017 – tutkimus osoitti pk-yritysten johtajien viettävän paljon aikaa asiakkaissa. Eteläsuomalainen toimitusjohtaja on siis se ylpeä myynnin ammattilainen, jolla on uskallus heittäytyä ja halu osoittaa porukalleen, että myyntityö ja siinä onnistuminen ovat tärkeitä.
Parhaimmillaan asiakkaiden kanssa touhuava johtaja saa aikaan kauppaa, tulosta, asiakkaiden arvostusta ja koko henkilöstön sitoutumista myyntiin ja asiakaspalveluun. Mutta onko se käytännössä noin suoraviivaista? Riittääkö johtajan esimerkki?
Bisneksen kannaltahan ei ole kyse pelkästä kaupan lisäämisestä. Myynnillä tavoitellaan lisää parempaa kauppaa. Paremman kaupan kriteerit löytyvät strategiasta. Millaiselle asiakkaalle tuotamme eniten lisäarvoa? Kuka on valmis maksamaan palvelustamme tai tuotteestamme riittävästi?
Monelle on liian tuttua, että kauppa käy, mutta kannattavuus ei ole koskaan toivotulla tasolla? Miten opimme hinnoittelemaan osaamisemme, tekemään työstä kannattavaa bisnestä?
Taitava johtaja jalostaa asiakkaissa käytetyn ajan koko liiketoimintaa pitkällä aikavälillä vauhdittavaksi strategiaksi. Pelkän johtajan esimerkin lisäksi yritys tarvitsee myynnin suunnittelua ja johtamista. Huippu-urheilijatkin tarvitsevat valmentajan. Suuria kysymyksiä. Palaamme niihin Tj-koulun valmennuksissa. Tervetuloa.